Colocatie,cloud & managed services

Adres:

Grutbroek 7, 7008 AK Doetinchem

Welkom in uw privé cloud!

Als geheugensteuntje voor een aantal basishandelingen en –instellingen, hebben wij deze beknopte handleiding voor u samengesteld.


Afmelden

Op het bureaublad vindt u een pictogram ‘Afmelden’. Gebruik dit pictogram altijd op het moment dat u de verbinding met de cloud wilt verbreken (bijvoorbeeld aan het einde van de werkdag of wanneer u langer dan een half uur geen gebruik gaat maken van de cloud). Op deze manier worden alle openstaande processen op de server afgesloten.

NB. Wanneer u het kruisje bovenin het scherm gebruikt om de verbinding te verbreken, blijven alle processen op de server open staan. Dit kan er toe leiden dat processen veel processor- en geheugencapaciteit in beslag gaan of blijven nemen. De back-up van de bestanden zal mogelijk niet succesvol kunnen verlopen en ook Microsoft updates worden niet geïnstalleerd wanneer gebruikers op de server actief blijven.

Lokale printers en bestanden

Lokale printers en bestanden zijn bestanden welke zich op uw eigen computer bevinden.

Wanneer u gebruik wilt maken van een externe printer of bestanden van uw lokale computer wilt benaderen, kunt u deze in de cloud activeren door de onderstaande opties in te schakelen.

Klik met de rechter muisknop op het pictogram waarmee u in de cloud aanmeldt en klik op ‘Bewerken’.

  • Kies het tabblad ‘Lokale bronnen’. Printers kunt u activeren door het vinkje bij de optie ‘Printers’ te plaatsen.
  • Klik op de knop ’Meer…’ om de lokale stations in te schakelen:
  • Klik op ‘OK’ om uw keuze te bevestigen.
  • Ga in het voorgaande scherm terug naar het tabblad ‘Algemeen’ en kies voor de knop ‘Opslaan’.

Na (opnieuw) aanmelden in de cloud zullen de gekozen opties beschikbaar zijn.

Wachtwoord wijzigen

Het wachtwoord wijzigen voor het aanmelden in de cloud kan door de toetscombinatie ‘Control+Alt+End’ te gebruiken. Kies in het scherm ‘Wachtwoord wijzigen’. Vul het huidige wachtwoord in, gevolgd door 2x het gewenste nieuwe wachtwoord.

Voor extern inloggen moet, indien gewenst, het wachtwoord ook worden gewijzigd. Dit wachtwoord kan worden gewijzigd door op de site https://cloud.compudac.nl te kiezen voor ‘Click here to reset your password’. Vul hier uw gebruikersnaam in, uw oude wachtwoord en 2x uw nieuwe wachtwoord.

Het wachtwoord voor de mail kan worden gewijzigd door aan te melden via https://webmail.compudac.com. Wanneer dit is gewijzigd, zal ook Outlook vragen om het nieuwe wachtwoord wanneer het de eerstvolgende keer wordt gestart. Ook op de telefoon of tablet moet het nieuwe wachtwoord worden ingegeven.

E-mail instellen op eigen computer/telefoon/tablet

Het is mogelijk om e-mail in te stellen op de eigen computer, telefoon of tablet. Kies in het e-mailprogramma voor een Exchange-account en gebruik het e-mailadres en wachtwoord dat u heeft gekregen of inmiddels heeft gewijzigd in bovengenoemde stap.

Mocht uw e-mailprogramma vragen om een serveradres, dan is dit webmail.compudac.com.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________
Voor overige vragen, opmerkingen of storingen kunt u terecht bij Compudac.
Mail: support@compudac.nl
Telefonisch: 0314-375900

Indien u remote ondersteuning wenst, kunt u daarvoor gebruik maken van het programma TeamViewer. Dit programma kunt u eventueel alvast starten voordat u contact met ons opneemt. De medewerker van Compudac zal u om het toegewezen ID vragen. https://get.teamviewer.com/compudac