Vanaf mei 2018 moeten contactendatabases voldoen aan de GDPR eisen. Er moet van contacten aangegeven worden wanneer, wie en waarvoor akkoord is gegeven. Wij willen via onderstaande formulier onze contactendatabase updaten en en klaarstomen voor GDPR.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om dit formulier in te vullen.
Een aantal belangrijke uitgangspunten van de GDPR om rekening mee te houden in de uitvoering van B2B marketingstrategie en -activiteiten:
Toestemming : Binnen 72 uur moet je kunnen aantonen dat het contact (lead) toestemming (een opt-in) heeft gegeven om benaderd te worden door jou (en je marketingactiviteiten): zowel online als offline.
Opt-in vernieuwen: Wanneer een contact 24 maanden geen actie getoond heeft, dien je deze opt-in te vernieuwen om de contactgegevens nog te mogen gebruiken. Zo niet, dan mag je de gegevens niet meer gebruiken/bewaren.
Processen op orde: Werk je met externe partijen die leads voor jou genereren en/of werken met jouw data? Dan gelden de regels ook voor hen en dien je aan te kunnen tonen dat alle processen voldoen aan de nieuwe GDPR.